تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
تکاب خبر و آدرس
tekab.LXB.ir
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.
دین اسلام، همواره به عنوان دین کامل و جهان شمول به تمامی زوایای یک زندگی سالم می اندیشد و همه راه های منتهی به سعادت دنیا و آخرت را برشمرده است. ارزش تندرستی جسمی در نگاه اسلام نیز بر کسی مخفی نیست و طبیعتاً ورزش هایی که در تندرستی انسان مفیدند مورد تأیید اسلام می باشند.
تمام آنچه در اخلاق عمومی وجود داشته و متناسب و قابل پیاده شدن در میادین ورزشی می باشد، باید مورد عمل قرار گیرد.
برخی از وظایف و فضایل اخلاقی که یک ورزشکار باید آن را در میادین ورزشی رعایت کند، عبارت اند از: جهاد با نفس اماره، گذشت، رقابت جوانمردانه و... .
بیش از هفت میلیارد نفر در جهان زندگی میکنند و بعید است که ما بتوانیم با همه این آدمها کنار بیاییم.
هری ریس، محقق تعامل اجتماعی و استاد روانشناسی در دانشگاه روچستر در این زمینه میگوید: "برخی روابط هستند که میتوانند حتی سلامت شما را تهدید کنند. اینگونه روابط موجب پریشانی احساسی و بعضاً جسمی میشوند."
در ادامه، شش نوع رابطه اضطرابزایی که ما در طول زندگیمان امکان برخورد با آنها را داریم و چگونگی تأثیر این روابط بر سلامت روانی ما و راه مقابله با آن، آورده شده است: کسی که شما را دوست ندارد
بیش از هفت میلیارد نفر در جهان زندگی میکنند و بعید است که ما بتوانیم با همه این آدمها کنار بیاییم. مارسیا رینولدز، روانشناس، میگوید که کنار نیامدن با همگان، در واقع به شما کمک میکند تا بر چیزهایی که واقعاً اهمیت دارند تمرکز کنید. او میگوید: "هر چه بیشتر دیگران را همان شکلی که هستند، بپذیرید و برای تغییر دادن افکار و شخصیت آنها تلاش نکنید و با آرامش و دقت گوش دهید، بیشتر میتوانید بدون توجه به اینکه آیا فلان کس شما را دوست دارد یا نه، به سمت اهدافتان حرکت کنید."
ریس توصیه میکند که در برخورد با کسانی که تنها کاستیهایتان به چشمشان میآید، روی ویژگیهای مثبت خود تمرکز کنید. برای این کار میتوانید یک دفتر تهیه کرده و ارزشهای فردی خودتان و اینکه چگونه برای حفظشان تلاش میکنید را در آن یادداشت کنید.
سلام سلامی به گرمای دلهای بهاری عید نوروزکه با شنیدن صدای نازنین غریبه ای که بعد از 33 سال برایم بوی پدر میدادتلفن محل کارم زنگ خورد مثل همیشه خواستم جواب ارباب رجوع را بدهم اما این یکی با بقیه صداها فرق میکردبا اینکه صدایش غریبه بود اما گرمای صدایش تنم را لرزاند چون بوی یه آشنای غریبه میداد. غریبه ای که بعد از 33سال مرا یاد دوران دبستان نوری تکاب برد. آری او گفت منم اسدالله(امیر) شاگرد پدرتان که استادمان بود. آری صداآوای یک مرد فرزانه تکابی را میداد که بوی پدر را از صدای دلنشینش استشمام کردم.آن مرد وفادار کسی نبود جز اسدالله(امیر) کوهستانی آری یک مرد با هزاران خاطره امیر جان من هم وقتی صدایت راشنیدم امیدی در دلم زنده شد که روزی پدرم هم از این پرواز به دیار غربت باز گردد. که همانا منادیش شما عزیز دلمامیر بزرگ کوهستانی باشی یاد ایام دبستان نوری با نادر پلنگی- گلناری- انعامی- رضویان- هاشمزاده- عبادیمحمد پور- بهادری- واعظ- لرستانی- دهقان- خانم اسلامی- اخوان- کیانی- هاشمی- احمدیان- قاضیان و خیلی ازعزیزان که در این مدرسه بودند و پدرم را از نزدیک دیده و شاگردش بودند منم به همه شاگردان پدر که همه آنها
به گزارش شیز به نقل از ایرنا، این رقابت ها با حضور شش تیم در دو گروه در سالن دو هزار نفری این شهرستان برگزار شد .
در این مسابقاتتیم های ایستین و ستارگان به بازی فینال راه یافتند که تیم ایستین توانست با نتیجه 3 - 4 بر تیم ستارگان غلبه و به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یابد .
اما فتوت چیست؟ از کجا به وجود آمد و چه اصول و قواعدی دارد؟ ابو عبدالرحمان سلمی در کتاب الفتوه در قرن چهارم هجری سعی کرده است مخالفت بین شریعت و طریقت را بر طرف و این دو جریان عمده را متحد کند. او در این کتاب رفتار و روش جوانمرد واقعی را وفا، دوستی، فداکاری، رحم و همه فعالیت های انسانی که با این رفتارهای پاک رابطه ای دارند ذکر می کند.
سلمی در بخش اول کتاب «الفتوه» می نویسد: پرسیدی جوانمردی چیست؟
بدان که جوانمردی هماهنگی و خوش طاعتی و ترک زشتی ها و لازم دانستن خوشخویی ها و نیکی های آشکار و پنهان است. باید هر حالی از احوال و هر وقتی از اوقات را که جوانمردی از تو می طلبد، لازم بدانی و در همه احوال از جوانمردی تهی نباشی. جوانمردیی که با پروردگار و پیامبر و صحابه و گذشتگان نیک و با مشایخ و برادران و خانواده و خویشان به کار می بری.
نظر سلمی درباره آغاز فتوت و اخلاق جوانمردی این است که فتوت و جوانمردی از اولین روز آفرینش دنیا و نخستین انسان از طرف الله به آدمی سپرده شده و نخستین کسی که به دعوت فتوت پاسخ گفت و کرامت های مروت را صاحب شد آدم (ع) بوده است.ابونصر محمدبن عبدالباقی خباز معروف به ابن رسولی، ادیب و شاعر نیمه دوم قرن پنجم هجری نیز رساله ای در فتوت نوشته و آن را میراث پیامبران و امامان می شمارد و می گوید که از زمان حضرت آدم (ع) آئین فتوت در جهان پیدا شد و آدم به گزاردن حق آن قیام کرد و چون مدت وی به پایان آمد در باب آن به شیث نبی وصیت کرد و سپس به نوح انتقال یافت و از نوح به سام رسید. بعد به ابراهیم. بعد در مسیح ظاهر شد و سرانجام به حضرت رسول اکرم رسید.
اینجا به یک مساله خیلی جالب و قابل توجه برمی خوریم. گفته شد که آدم به دعوت فتوت پاسخ داد. یعنی می توانیم حدس بزنیم که از دیدگاه صوفیان، فتوت یک هدیه و رفتار الهی است که به آدم پیشنهاد می شود و آدم با خوشحالی می پذیرد. پس فتوت، شفقت و رحم دلی خداست برای آدم ابوالبشر یعنی برای همه بشریت.
حضرت علی بن ابیطالب پسرعمو و داماد و جانشین پیغمبر اسلام در حقیقت سرپرست و مشوق واقعی جوانمردی محسوب می شده و شجاعتش زبانزد خاص و عام بوده است. به طوری که گفته اند چندین مرتبه جان خود را در راه پیغمبر اسلام به خطر انداخته است و روی همین اصل حضرت محمد (ص) در باب او گفته است: «لافتی الا علی؛ یعنی جوانمردی نیست مگر علی». در روایتی از جوانمردی امام علی (ع) آمده است که: روزی عبدالرحمن ملجم را گفت: تو قاتل من خواهی بود عبدالرحمن گفت: مرا بکش تا از من این فعل در وجود نباید. علی گفت: طریق ما آن است که بعد از گناه عفو کنیم، نه بیش از گناه عقوبت.
در روایتی از جوانمردی امام علی (ع) آمده است که: روزی عبدالرحمن ملجم را گفت: تو قاتل من خواهی بود عبدالرحمن گفت: مرا بکش تا از من این فعل در وجود نباید. علی گفت: طریق ما آن است که بعد از گناه عفو کنیم، نه بیش از گناه عقوبت.
درباره رفتار جوانمردانه حضرت علی (ع) روایات بسیار زیادی نقل شده است و به همین دلیل، علی (ع) را بنیان گذار فتوت محسوب کرده اند. همه جوانمردان در طول تاریخ و همه پیروان آئین فتوت چه اهل دین بوده اند و چه بد اخلاق و فتنه انگیز (فتیان، عباران، شاطران، اخی ها و به خصوص علویان، بکتاشیان که در واقع مذهب جعفری را پذیرفته اند) به علی (ع) احتر ام بسیار می گذارند. محبت به اهل بیت در میان اهل فتوت یک شعار و اعتقاد اساسی است. اما چرا حضرت علی برای رهبری اهل فتوت انتخاب شده است؟ علی (ع) انسانی پاک دل و بی گناه محسوب می شود که هرگز بت پرست نبوده و از هفت سالگی دین اسلام را پذیرفته است. فتیان علی را «فتی المطلق، (شاه مردان)» می خوانند. بنابر این از یک دیدگاه فتوت شعبه ای از تصوف محسوب می شود. چون اصول اخلاقی و الگوهای پرهیزگاری و عفت در فتوت با تصوف زمینه های مشترک دارند، گرچه تفاوت هایی هم دارند محمدجعفر محجوب می نویسد: «فتوت تصوفی است عوامانه و راه و رسم های آن ساده و عملی و در خور فهم پیشه وران و صنعت گران و کشاورزان و خلاصه، عامه مردم است. اهل تصوف برای رسیدن به هدف های خود از پیروان فتوت عام استفاده می کردند؛ یعنی نوجوانان عامه مردم که به عقاید فتوت گرایش داشتند به راحتی می توانستند به راه و جرگه طریقت گام بگذارند. رکن اساسی این گونه فتوت به شجاعت و بخشندگی و ایثار و برخاستن از سر هوای نفس و تخلق به اخلاق حسنه و اطلاق شد.
قشیری در «رساله» می نویسد: «... و گفته اند جوانمرد آن بود که بت بشکند چنانکه در قصه ابراهیم (ع) می آید .... و بت هر کس نفس اوست هر که هوای خویشتن را مخالفت کند او جوانمرد به حقیقت بود.
پس از نظر تصوف، پیرو جهان بینی فتوت، اول باید با جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفس شروع کند و از این راه به خدا برسد. نقل است که مولی (ع) از حق تعالی پرسید که «مالفتوه» قال: فتوت زندگانی کردن است به وجهی که نفس به دواعی طبیعت و کدورت بشریت ملوث نگردد و به هیات بدنی و صفات بهیمی و سبعی متصف نگردد.
مبانی و اصول فتوت را از قول حضرت علی(ع) مشتمل بر هشت خصلت نوشته اند که عبارت است از «الوفاء و الصدق و السخاء و التواضع و النصیحه و الهدایه و التوبه». همین مبانی و اصول جوانمردی را می توانی از فتوت نامه ها یا رسایل جوانمردان به دست آوریم. فتوت نامه ها در حقیقت همان کتاب های آموزش هستند برای جوانانی که می خواهند عضوی از تشکیلات فتیان باشند. اکثریت این فتوت نامه ها برای تشکیلات صنفی نوشته شده است. از فتوت نامه ها می توان فتوت نامه سلطانی از حسین واعظ کاشفی، فتوت نامه شهاب الدین عمر سهروردی، فتوت نامه نجم الدین زرکوب تبریزی و فتوت نامه شمس الدین آملی را نام بر د. پس فتوت از دیدگاه صوفیان یک جهان بینی و رفتار باطنی بوده است؛ اما در قرن 17 م. این خصوصیت باطنی، آرام آرام فراموش می شود و راه فتوت تنها منحصر به تشکیلات اصناف می گردد. اعضای تشکیلات صنفی هم برای نظم دادن به کار و فعالیت خود، فتوت نامه ها را نوشته اند، مانند فتوت نامه چیت سازان، رساله سلمانیان و سرتراشان، رساله گلابیان و ...
مبانی و اصول فتوت را از قول حضرت علی(ع) مشتمل بر هشت خصلت نوشته اند که عبارت است از «الوفاء و الصدق و السخاء و التواضع و النصیحه و الهدایه و التوبه». همین مبانی و اصول جوانمردی را می توانی از فتوت نامه ها یا رسایل جوانمردان به دست آوریم.
آنچه بررسی شد فتوت از دیدگاه صوفیان و مخصوصاً از دیدگاه اسلام بود که آغاز آن را به نبوت و به اسم حضرت علی (ع) مربوط کرده اند؛ اما وقتی از نظر تاریخ نگاه می کنیم می بینیم که قرن ها پیش از اسلام جهان بینی فتوت در سرزمین قدیم ایران وجود داشته است.
در تاریخ ایران باستان می بینیم که راه و رفتار ایرانیان قدیم همین راه و رفتار فتوت بوده است و اصل دین زرتشتیان «کردار نیک، پندار نیک و رفتار نیک» است که برهان ظاهر ی بر این نکته می باشد و قرن ها بعد سلمی می نویسد: «از جوانمردی این است که آدمی گوش را از شنیدن زشتی نگه دارد چنانکه زبانش را از زشت گویی نگاه می دارد ...» در حقیقت فلسفه و جهان بینی ایرانیان دوران باستان، فلسفه مبارزه است و اهورا مزدا و اهریمن دو قطب این فلسفه را تشکیل می دهند و نور و ظلمت از کهن ترین اندیشه های ایرانیان است. برترین نمونه بزرگواری در این هنگام اهل زورخانه- عیاران و پهلوانان بوده اند. تاریخ زورخانه و اعضای آن به زمان های قدیم می رسد.
با توجه به عدم حمایت مسئولین شهری از تنها تیم فوتبال این شهر محروم در مسابقات لیگ استان آذر بایجان غربی در سال 1394 بار دیگر از کلیه افراد خیر ، ادارات و نهادها ، شرکت ها و بخش های خصوصی در خواست می گردد حمایت های لازم را از تیم فوتبال پرسپولیس شهر ستان تکاب با قدمت 35 سال در سطح شهر و استان ( شاید تنها تیمی باشد در سطح استان آذربایجان غربی با همان نامی که در بدو تاسیس تیم نامگذاری شده است به حیات ورزشی خود ادامه می دهد ) بعمل آورند تا این تیم که پناهگاه و مامن فوتبالیستهای محروم از همه چیز این شهر است منحل نگردد . به یقین در این 35 سال این تیم با فداکاری و خون دل خوردن های فراوان بازیکنان و مربیان و مدیران اداوار مختلف مخصوصا پهلوان جهانبخش رشیدی، مرتضی خدمتی ، نوبخت غفوری ، علی کاکائی ، مرتضی دشتی و حمایت های آفایان سردار محمود دولتی ، حاج نادر شیروند ، حاج موسی قادری ، حاج حبیب قربانی ،اسداله بهشتی ، خداویردی فضلی فتحعلی بدخشی ، حبیب قربانی ، علی فاضلی ، حاج عباس نیری و بازیکنانی قدیمی تیم مخصوصا نسل دهه هشتاد ( به علت زیاد بودن اسامی ، اسم برده نمی شود ) تیم ادامه حیات داده و با زیکنان آن با تغذیه از نوع املت و سیب زمینی و دوغ و جغورو بغور آنهم در کنار خیابانها و ورودی های شهر های مختلف استان توانسته اند این تیم را به این جایگاه برسانند ) و دلخوش بودند که از سال 1392 با حمایت سازمانی ، حقوقی و مالی شهردار محترم وقت جناب مهندس عباسیان و اعضاء محترم شورای اسلامی دور سوم کم کم تبدیل به تیمی سازمان یافته شده اند که خوراکشان در مسابقات خارج از خانه از املت به یک وعده غذای رستورانی تبدیل شده و موقع بازی در میدان مسابقه بازیکن تعویضی مجبور نبود با بازیکن جانشین پیراهن و کفش عوض کند و اخطار هم بگیرد دیگر دلخوش به این بودیم دوران گدائی از این و آن برای جمع آوری هزینه ایاب و ذهاب یک سفر برون مرزی گذشته است ولی این ها هم رویای یک ساله بود که با روی کار امدن شورای دور چهارم و شهردار جدید به تاریخ پیوست و باز ما ماندیم و سرآغاز قصه دراز و باز خدا طول عمر با عزت برای حاج حبیب مدنی و مهندس هادی عباسیان و خدا ویردی دولتیاری اعضای هیات مدیره ،و افراد خیری همچون مهندس کریمی ،مهندس علیزاده ، اقایان محمدی ، کاسه چی ، حیدریان ، شیری و...عطا بفرماید که هر انچه در توان داشتند جهت جمایت مالی از این باشگاه در سال 94 بعمل آورده اند ودر حالیکه با بدهی چند ملیونی سال 93 مواجه هستیم وارد سال 94 شدیم تا مقدمات اماده سازی تیم را برای فصل 94 شروع نمائیم ولی دریغ از یک ریال موجودی
باز مجبوریم گدائی بکنیم آنهم به برکت سیستم های الکترونیکی روز بصورت الکترونیکی و بطور صریح اعلام می نمایم در این شهر که مثلا اسمش را شهر معادن طلا گذاشته ایم اداره تیم های ورزشی اش در هر رشته و هر رده سنی گدائی را می طلبد پس به من گدا یعنی منصور کا کا ئی سرمربی تیم پرسپولیس که عمر و عزت ورزشی خود به خاطر جوانان این شهر به رفاه و شهرت طلبی نفروخت و صادقانه در صحنه فوتبال این شهر 35 سال خدمتگزار بود به هر طریقی که می توانید کمک مالی نمائید تا این تیم که در سطح استان بعنوان شناسنامه فو تبال تکاب شناخته می شود مهر باطل نخورد و فوتبالیست های شایسته آن به جای زمین های تمرین و مسابقه سر از ..................... در نیاورند در ضمن آماده ام با تک تک مسئولین بزرگوار شهرمان در این رابطه به گفتگو بنشینم و دردل جوانان ورزشی شهررا به گوش آنان برسانم و هم چنین با کسب اجازه از بزرگان سایر تیمها مخصوصا تیم فوتسال قایقران که سالانه 30 تا 40 ملیون هزینه می کند و مربیان سازنده شهر در سطوح پایه اقایان حاج حمید شریفی ، حسن فتاحی ، سجاد خالدیان ، حمید عزتی ، علی فتاحی ، بهنام احمدی و... واقایان مهدی واعظ و فردین دهقان که با خون دل مشغول تربیت استعدا های فوتبال و فوتسالی این شهر بوده و هستند و هر سال برای شهرمان افتخار کسب می کنند اعلام نمایم مسئولین بزرگوار شهر صاحبان صنایع معدنی طلا و سنگ جوانان را در ک کنید این انصاف نیست کلیه هزینه تربیت یک جوان را در بعد ورزش قهرمانی خود سرپرستان و مربیان تیم ها از محل درامد های ماهانه خود که می بایستی معطوف به خانواده باشد تامین نمایند پس کو شعار سالم سازی و حمایت از جوانان ورزشی ، که پول سالن و زمین تمرین ، هزینه مسابقات ، لباس ورزشی و کفش ، ایاب و ذهاب و تغذیه و درمان ورزشی را خود می پردازند جوان تکابی شعار نمی خواهد در عمل حمایت می خواهد
از سایت ها و وبلاگهای شهر مان در خواست می کنم چنانچه این متن را خواندند بنحو مقتضی پوشش دهند تا شاید به یمن نام و اهمیت وبلاگ و یا پایگاه خبری ایشان چشم مسئول دلسوزی به این نوشته افتاده و فرجی حاصل شود
در یک کلام از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را همچون مس کرمان و رفسنجان ، مس کنید
شماره تماس با بنده 09148013531 منصور کا کا ئی خاک خورده فوتبال تکاب
تسلیت به خانواده محترم هاشمی زنجان خانم عصمت هاشمی و آقایان اسماعیل و کمال و حمید رضا و فیاض وقیاس و معرفت میثم و خانواده های حسنی و برقعی و احمد پناه....................................................... ضایعه اسفناک چهار تن از گلهای گلستان باغ هاشمی و حسنی را به خانوادهع محترم تسلیت عرض میکنم . کربلائی غیب الله هاشمی مشهدی علی حسنی بانو فریبا هاشمی نو گل پر پر سحر هاشمی
معرفی چهره های گذشته فوتبال تکاب قبلا یکسری اطلاعات از فوتبال شهرستان تکاب جهت اطلاع خوانندگان وبیننده گان وبلاگ گذاشتیم و حال بعد از بررسیهای لازم توانستیم به آرشیو ذهنی یکی از
ورزشکاران نسل قدیمم مراجعه و با ایشان همکلام گردیم ودر رابطه با ورزش تکاب و فوتبال در گذشته اطلاعاتی جدید را حضورتان تقدیم میدارم:
معرفی یک پیشکسوت
جناب آقای منصورپشتداره که بارها در شهرستان تکاب بانی مسابقات فوتبال بودند. ومسابقاتی را تحت عناوین مختلف برگزار میکردند.
از آن جمله مسابقه نوجوانان که در این مسابقه حدود 20 تیم از محلات مختلف در سال 1359 شرکت کردن که چند تیم سر شناس آن زمان اتحاد/طوفان/پرستو/دارائی/بادبود/گالاجار/نفت/آغال/سانتوز/وچندتیم از محلات تکاب که برگزار گردید .
در این مسابقه تیم سانتوز که با حمایتهای مالی و معنوی معلم فرهیخته محمد حسن رضوانی و ایوب محمد پور به عنوان مربی و بازیکنانی چون نصرت محمد پور /احمد افغان/پرویز عبادی /بهادر پیر محمدی/صمد محمد پور/مهدی رضویان/شجاع موسوی/امیر رضوانی/رسول طاهری ودیگر عزیزلن که بودند. و حضور ذهن نداشته انشالله در صورت اطلاع اسامی این عزیزان قید خواهد شد.
که تیم سانتوز با شکست دادن تیم پرستو با بازیکنان خوب و بنام قهرمان این جام شد.
ام تیم دیگری که در سالهای اول انقلاب در تکاب تشکیل شد. تیم اتحاد با بازیکنانی چون1-عباس عظیمی نیا2-شهید جانباز هوشنگ عزیزی 3-حمید عزیزی4-عابدین مرادی5-محمد حسین خیری6-اژدر محمدی
انشاالله سعی خوهد شد در شماره های بعدی وبلاگ خاطرات خوب تاریخ ورزش تکاب را با مدارک و سند حضورتان تقدیم داریم. تا انشا الله جوانان برومند تکابی بدانند. جا پای چه کسانی گذاشته اند.
غذا مادهای حیاتی است، مادهای آنچنان اساسی که بدون همه درمانها خود درمانی است.
همه بهبودیها توسط بدن و بطور خودبخودی صورت می گیرد.
بهبود و درمان در خارج از بدن وجود نداشته تصور درمان از طرق خارج از بدن تصوری باطل است.
درمان از خارج از بدن تخیلی “زیبا” است که از باور نادرست و خدشه ناپذیر ما به علم و تحقیق و دانشمندان و محققان نشأت میگیرد.
علم امروزه داعیه “درمان” بسیاری از “بیماریها” را دارد.
توانائی علم البته آنچنان باور نکردنی است که همه دنیا در برابر آن سر تعظیم فرود میاورد.
اما به واسطه همین علم در حقیقت دانشمندان تمام عمر خود را صرف از بین بردن نشانهها، سمپتومهای بیماری میکنند زیرا در نگاه آنان عکسالعمل بدن به جای بیماری گرفته میشود که از بیرون به بدن حمله کرده است.
امروز ما پذیرفتهایم که از بین بردن نشانهها به معنای پیروزی در “جنگ” ما علیه بیماریهاست.
اما از بین بردن نشانهها در حقیقت نه تنها باعث تخریب سلامتی گردیده بلکه برنحوه تفکر ما در مورد بیماری هم تأثیر گذاشته است.
امروزه ما اعتماد تمام و کمالی به علم داریم زیرا که علم قادر است نشانههای بیماری را تخفیف داده یا کاملا از بین ببرد.
حال آنکه فراموش میکنیم که سمپتومی که از بین برده شده و سرکوب گردیده در آینده خود را با شدت بیشتری نشان داده باعث تخریب و درد بیشتری در بدن میگردد.
این است که ما هر چه بیشتر به سوی درد و بیماری سوق داده شدهایم زیرا که از قوانین طبیعت و قوانین بدن سرپیچی کردهایم و نیز سلامت خود را به دست سخنگویان و نمایندگان نادرستی سپردهایم.
بیش از این نمیتوان سلامتی را در کلسترول یا فشار خون “نرمال” آنهم توسط قرص و دارو تعریف کرد.
سلامتی حالتی است جامع که نه تنها کل بدن بلکه ارتباط بدن با محیط اطراف و هر آنچه در آن است را در بر میگیرد.
جمع آوری مطالب :دانشجوی دکترای حرفه ای پزشکی حانیه رضوانی
گروه صنعتی ایران خودرو به اطلاع می رساند، طرح پیش فروش عادی و طلائی دی ماه از روز چهارشنبه مورخ 93.10.03 در سایت محصولات این شرکت آغاز خواهد شد.
پیش فروش عادی و طلایی دو مدل مناسب عرضه خودرو هستند که در این دو مدل سعی شده اهم خواسته های مشتریان از قبیل تنوع محصول، تنوع و سهولت شرایط پرداخت و تنوع در موعد تحویل در نظر گرفته شود.
لازم به ذکر است در پیش فروش عادی یک و دو ودیعه ای، محصولاتی همچون خانواده وانت باردو، پژو 206 ، پژو 405 ، سمند، پژو پارس و رانا با تنوع رنگ بالا، تنوع در مبلغ ودیعه و موعد تحویل های فروردین 94 به بعد عرضه خواهند شد.
همچنین در پیش فروش طلایی با ارایه سود مشارکت مناسب (از 21 تا 26 درصد) و تنوع در موعد تحویل و عدم نیاز به سرمایه زیاد، به عرضه گروه محصولاتی مانند پژو پارس، پژو 405، پژو 206 و رانا اقدام شده است که امکان انتخاب خودروی مورد نظر مشتریان از بین گروه محصول ثبت نام شده، پس از ارسال دعوتنامه وجود خواهد داشت.
بدین ترتیب هموطنان گرامی می توانند با مراجعه به نمایندگی های مجاز و یا سایت فروش اینترنتی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 93.10.03 برای پیش فروش عادی و طلایی نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر و ثبت نام اقدام کنند.
قلعهنویی که با حرفهای رحمتی در صدد جذب بازیکن ششدانگ بود دست روی نام فروزان گذاشت. این دروازهبان آمد و در ابتدای فصل با لقب عقاب آسیا خودش را بر بام لیگ احساس کرد! اما خیلی طول نکشید که اشکالات این دروازهبان آشکار شد. کم کم و در ادامه لیگ استقلالیها از خرید خود پشیمان شدند اما قرار نبود این پشیمانی مشخص شود.
به گزارش پارس، ایران ورزشی نوشت: هفده هفته از لیگ گذشت اما استقلال موردآماج انتقادات قرار گرفته !وقتی این انتقادها خودش را بیشتر نشان میدهد که یکی از اعضای هیاتمدیره از یک اشتباه صحبت میکند. پورحیدری در صحبتهایش عنوان کرده از دست دادن رحمتی اشتباه قلعهنویی بود. این اعتراف از زبان کسی که در بدنه استقلال قدرت دارد و از نزدیک مسائل را دنبال میکند یعنی اینکه مسوولان استقلال از کار دروازهبان این تیم راضی نیستند و علاوه بر خط دفاعی فروزان را نیز این روزها در صف اول مقصران باختهای استقلال میبینند.
تا اینجای کار همه اشتباهات متوجه جذب دروازهبان اول تیم میشود و کادرفنی استقلال برای این انتخاب زیر سوال میروند اما وجه دیگر قضیه به اشتباه در مورد جذب دروازهبان دوم استقلال بر میگردد. داسیلوای برزیلی که حتی برای چند دقیقه هم مستطیل سبز را ندیده و چسبیده به نیمکت تا هفته هفدهم حضور داشت، در شرایطی که برای گرفتن حق و حقوقش صدایش بلند شد و استقلالیها هم مایل به ادامه کار با او نبودند در نهایت قراردادش را با استقلال فسخ کرد. داسیلوای برزیلی از استقلال جدا شد تا اشتباه استقلالیها در جذب دروازهبانان جدید بیشتر به چشم بیاید اما در این میان وقتی این اشتباه خودش را بیشتر نشان میدهد که سازمان لیگ مبلغ قرارداد داسیلوای برزیلی را ۷۲۰ میلیون اعلام میکند. پرداخت این مبلغ، برای دروازهبانی که یک بار هم در بازی قرار نگرفت و باید از استقلال خداحافظی کند نگاه منتقدان را بیش از پیش متوجه رفت و آمدهای بیثمر استقلال میکند.
***
استقلال رحمتی را از دست داد و در قبال جدایی او دو دروازهبانی را آورد که مبلغ قراردادشان روی هم به اندازه درخواست رحمتی بود اما هیچ کدام نتوانستند تاکنون در روزهای سخت ستاره استقلال باشند. در اینجا این سوال پیش میآید که امیر قلعهنویی چطور با این انتخابها ادعاهای گذشته خود را زیر سوال برد. امیر حرف از مدیریت هزینه میزد و در تیم سپاهان مدعی بود که با مدیریت هزینه سعی در جلوگیری از ریخت و پاشهای بیمورد را دارد اما اشتباه او در جذب دروازهبان برای فصل چهاردهم کاملا مشخص است. استقلال باید برای داسیلوای برزیلی ۷۲۰ میلیون پرداخت کند در حالی که حتی ثانیهای از حضور او بهره نبرده است! فروزان هم جانشین مناسبی برای رحمتی نبود! البته باید این را در نظر گرفت که استقلال در نقل و انتقالات دنبال سوشا مکانی و دروازهبانهای بهتر از فروزان بود اما به دلایلی موفق به جذب آنها نشد تا الان چوب نقل و انتقالات اول فصل را بخورد. البته قلعهنویی اگر همین الان این مشکل را رفع کند، در نیمفصل دوم میتواند استقلال را به کورس قهرمانی بازگرداند و وعده قهرمانی را عملی کند. قلعهنویی بارها ثابت کرده که توان جبران کردن فاصلهها را دارد.
ملت ایران باید خود را قوی کند. اگر ملتی قوی نباشد به او زور می گویند، از او باج می گیرند و به او اهانت می کنند. سه عنصر یک ملت را قوی می کند: اقتصاد، فرهنگ و علم. امروز ما در دانش پیش می رویم اما در اقتصاد و فرهنگ، اهتمام بیشتر لازم است.
نخستین زنانی که قبل از 1890 بطورحرفه ای مشغول کاربودند بخشی ازآنان آگاهی فمینیستی درحال ظهور راشکل بخشیدند. آنان پیشروان ایجادیک فرصت برای کار زنان بعنوان معلم، نویسنده و مبارز برای شکستن موانع آموزش عالی زنان بودند. آنان علاوه بر این گشاینده درهای ورود به یک حرفه جدید یعنی جامعه شناسی بودند. بطوریکه اغلب با تعریف دینی جهان و جایگاه زنان درآن به مبارزه برخاستند. هریت مارتینی، یکی از نخستین بنیانگذاران عمده جامعه شناسی بعنوان یک حوزه، مشروعیت یافته بود. جایگاه او از این نظر با جایگاه هر مردی درعصر او نظیر کنت و توکویل اگربالاتر نبود، برابری می کرد. ترجمه او از اثر کنت، سبب آشنایی کنت درزبان انگلیسی بعنوان بنیانگذار شد. او نه تنها نظراتش را درباره جامعه به رشته تحریر درآورد بلکه درحمایت از رشته جوان جامعه شناسی نیز مطالبی نوشت.
افراد دیگر عبارت بودند از: مادام دستل که تحلیلگر اجتماعی فرانسه عصرناپلئون بود. او هیچ ارتباطی با رشته رسمی جامعه شناسی نداشت ولی یک نظریه پرداز زن درباره جامعه بود. ژوزفین باتلر نیز ارتباطی بارشته نوظهور جامعه شناسی نداشت ولی آثار او در باره رفتار روسپیان و جامعه، دیگرزنان جامعه شناس نظیر مارتین را تحت تاثیر قرارداد. نظریه پردازان نخستین فمینیست نظیر ماری ولستونکرافت و لوسی ستون و ماتیلا ژوسلین گیج، بنیانگذاران اصلی نظریه فمینیستی هستند که پیشاهنگ جامعه شناسی فمینیستی شدند. رز فایرستون درسال 1887 دکترای جامعه شناسی را دردانشگاه ووستر دراوهایو را دریافت کرد. او اولین زنی بود که دکترای جامعه شناسی دریافت کرد و چه بسا اولین زن دکترا درجامعه شناسی درجهان بشمار برود
ایگاه خبری - تحلیلی تخت نیوز:رئیس جمعیت هلالاحمر تکاب گفت: بر اثر بارش شدید برف و باران در شهرستان تکاب و نامساعد بودن هوا، 60 خودرو سواری در برف و کولاک گرفتار شده بودند که توسط نیروهای امداد و نجات رهاسازی شدند.
جعفر سعیدی اظهار داشت: در پی اطلاع مردم مبنی بر گرفتار شدن 52 خودروی سواری و پنج دستگاه تریلی در محور تکاب به مائینبلاغ رسیدگی به موضوع در جریان کار نیروهای امدادی قرار گرفت. وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه، نیروهای امدادی جمعیت هلالاحمر به محل حادثه اعزام و نسبت به امدادرسانی و رهاسازی خودروها اقدام کردند. رئیس جمعیت هلالاحمر تکاب تصریح کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلالاحمر با خودروهای سنگین و ست نجات در کمترین زمان ممکن در محل حضور و نسبت به امدادرسانی اقدام کردند. سعیدی بیان داشت: براثر بارش شدید برف و باران در شهرستان تکاب و نامساعد بودن هوا، 60 خودروی سواری در برف و کولاک گرفتار شده بودند که توسط نیروهای امداد و نجات رهاسازی شدند. وی با بیان محل دقیق وقوع این حادثه اظهار داشت: این خودروها در محور شاهیندژ به تکاب در 10 کیلومتری پایگاه مائینبلاغ در حرکت بودند که با بارش شدید برف غافلگیر شدند.
تکاب با درخشش کشتی گیران جوان و نوجوان خود نائب قهرمان کشتی آموزشگاههای استان شد...
دراین رقابت ها تیم بوکان در رده نوجوانان با 65 امتیاز، تکاب با60 و نقده با57 امتیاز به ترتیب رده اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند. در رده جوانان این دوره از مسابقات نیز تیم کشتی آموزشگاهی بوکان با 68 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم های تکاب با 55 و شهرستان خوی با 54 امتیاز به ترتیب مقام های دوم و سوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.
امیرحسین ربانی( تکواندوکار نوجوان تکابی) نائب قهرمان استان شد...
مسابقات تکواندو قهرمانی استان در رده سنی نوجوانان 6 آبان به میزبانی ارومیه برگزار شد تیم تکواندو تکاب با ترکیب فرهاد فرامرزی ـ امیرحسین ربانی و میلاد بیگلری با مربیگری و سرپرستی استاد اسلام صفایی در این مسابقات شرکت و صرفا به یک عنوان دومی بسنده کرد.
این وب سایت تقدیم معلم اخلاق و دانشمند جاوید الاثر محمد حسن رضوانی باد که در جنگهای داخلی در شهرستان سنندج مفقود شد . یادش گرامی باد ونامش همیشه جاوید باد. , و یاد معاون مدرسه ای که در آن درس میخواندم مرحوم فرخ نصر الهی که همیشه بر لبانش لبخنی داشت و چهره ای مهربان وبیاد دبیر تاریخ و جغرافیم در مدرسه راهنمائی شریعتی مرحوم شهید حسن حاجیانپور
.شهرو یاد استاد عزیزم مرحوم سید عبدالرزاق رضویان که پایه گذار راهپیمائی های مدارس شهر تکاب در اول انقلاب بود. و یاد مرحوم معلم سید یحی رضویان یار دیرینه پدرم و مرحوم معلم عزیزمان حسین وظیفه و پهلوان بزرگوار نصرت اله نقدی عزیز مرحوم و همه معلیمین و فرهنگیان گمنام منطقه افشار من شهر تکاب این مرزوبوم آشنا سالها است
جان گرفته کشتی اندر شهر ما
پهلوانی باید اندر ورزش کشتی جوان
همچو تختی بایدت نامت نشیند بر دلان
رستمی و پرچمی هر دو شهید زنده اند
یادشان باقیست بر دلها چو زاد این مو طنند
ملکیان را اسوه باشد ملکیان
نی رود یادش ز دل چون نقش بسته بر دلان
داغ بر دلها نهاد اخلاق خوب قاضیان کند
دل از این جهان و گشت یار غازیان
چون بنی هاشم زنور هاشمی بود وبرفت
نوریان چون نور حق تابید و هم تابنده رفت
باب رضوان را گشودی ای امیر گشته ای بر دام پر دردان اسیر
چشم بر در کی نشان یابی زاو از پدر دوری و دل محزون او
و اما این وبلاگ بیاد تاریخ تکاب و اساتیدی چون پدر عزیزم و شهیدان گرانقدر منطقه وتمامی
دوستداران تاریخ اصیل شهرستان تکاب ایجاد کرده ام.
تكاب به معني آب باريكه و زمين كم آب است. منطقه تكاب داراي ده ها اثر تاريخي قبل وبعد از اسلام است كه از آن جمله ميتوان به تخت سليمان اشاره كرد كه در 45 كيلومتري شمالشرقي آن واقع شده است.
شهر باستاني شيز در آن مكان قرارداشت واحتمالاً به علت فعاليتهاي آتشفشاني كوه زندان در فاصله 105 كيلومتري تخت سليمان، ويران شده و آثاري از آن برجاي نمانده است. نام تكاب تا سال 1316 هجريشمسي تكانتپه (تپه پر ازخار) بوده است.
شهرستان تكاب از شمالغربي به هشترود،از شمالشرقي به زنجان،از طرف غرب به صائيندژ واز جنوب وجنوبغربي به سنندج وسقز واز طرف جنوب شرقي به شهرستان بيجار محدود است و وسعت آن 2523 كيلومتر مربع مي باشد.
بنا و يادمانهاي تاريخي
بالاخانه قزقپان سنگ
در 5 كيلومتري شمال غربي روستاي قزقپان سنگ در سينه كوهسنگي يك مناره جالب توجه وجود دارد كه امتداد آن به دامنه صخره منتهي مي گردد.
زندان سليمان
زندان سليمان بر روي كوهي قرار گرفته كه در قله آن دهانه بزرگي از يك آتشفشان غير فعال وجود دارد. ارتفاع اين زندان مخوف افسانهاي كه ديواره صخرهاي آن كاملاً عمودي است از يكصد متر بيشتر به نظر ميرسد و بویگاز تندي از درون اين چاه عظيم به مشام ميرسد.
زندان سليمان بيشتر به يك دهانه آتشفشاني خفته ميماند و وجود چشمههاي آبگرم معدني در روستاي احمد آباد درپاي همين كوه مويد اين نظر است.
قلعه تخت سليمان
تخت سليمان و مجموعه آثار باستاني و تاريخي آن يكي از مهمترين و مشهورترين مراكز تاريخ و تمدن ايران محسوب ميشود.اين مجموعه در ناحيه تكاب و بر روي يك بلندي طبيعي به ارتفاع 20 متر از سطح دشت احداث شده است.
كليه آثار آن درون يك حصار و ديوار بيضي شكل بنا شده ودر درون دشتي گسترده واقع شده است. حصار بيروني از سنگهاي لاشهاي به ابعاد مختلف و به ضخامت 5 متر، ارتفاع 14 متر و محيط بيروني 1200 متر بنا شده است.
لايه بيروني حصار از سنگهاي تراشدار نماسازي شده و داراي 38 برج دفاعي مخروطي شكل است. بناي ديوار و حصار بيروني متعلق به دوره ساساني است، ولي در دوره ايلخاني نيز ضمن مرمت پارهاي از قسمتهاي فرو ريخته ، دروازه جديدي در مجاورت دروازه جنوبي عهد ساساني احداث گرديد.
در اين مجموعه تاريخي محل شگفت انگيزي به نام زندان قرار دارد كه مشتمل است بر بقاياي معبدي از دوران ماقبل تاريخ و عهد ماد. در اطراف تخت سليمان آب گرمهاي جوشان و حتي چشمههاي سرد وجود دارند كه بسيار جالب توجه و ديدني هستنند. همچنين شكاف بزرگي كه در اثر زلزله پديد آمده از نكات ديدني تخت سليمان است.
قلعه سردار افشار (حسينعليخان افشار)
در ضلع شمال غربي مركز شهرستان تكاب، قلعهاي شامل سه بخش اندروني، بيروني و محل نگهداري احشام در يك مكان خيلي وسيع احداث گرديده بود. اين عمارت در زمان سلطنت ناصرالدينشاه قاجار توسط سردار حسينعليخان افشار در سال 1281 هجري قمري احداث گرديده.
قلعه اربابي يلقون آغاج (چهار باغ)
قلعه يلقون آغاج در اوايل حكومت قاجاريه، با نماي هشت ظلعي منظم در دو طبقه احداث گرديد و داخل عمارت را با كاشيهاي رنگين و نقاشيهاي با ارزش مزين نمودند.
قلعه رشيد الدوله (حسنخان افشار) دورباش
اين قلعه توسط رشيدالدوله در دوره سلطنت شاهان قاجار در ميان باغهاي انگور و درختان ميوه، احداث گرديده است.
دژ ساري قور خان
اين بنا از دوران پيشاز تاريخ، مركز تمدنهاي هزاره اول بوده و از عصر مادها تا دوره ساساني اقوام متعددي در آنجا سكونت داشتهاند. دژ به صورت پشته عظيم سنگي در حاشيه شرقي رودخانه سارق در 600 متري از دره سر بر آورده كه از همه طرف محفوظ و مجزاست و دستيابي به آن مشكل و به اين لحاظ جايگاه امني براي ساكنان آن در ادوار مختلف بوده است.
بقاياي برجهاي ديده باني و دخمههاي صخرهاي با حياط و آبانبارها به فرمهاي چهار گوش منظم و نا منظم و مدور و پلكانها و راهروهاي استوانهاي ارتباطي، قابل ملاحظهاي ميباشد. به احتمال قوي اين محل در دوره غارنشينان مورد استفاده بوده و اهميت خود را در ادوار بعدي نيز حفظ نموده است.
قلعه محمد حسين خان مير پنج دور باش
اين قلعه توسط محمد حسين خان مير پنج در دوره سلطنت شاهان قاجار در روستاي معتدل دورباش احداث گريده است و درحاشيه طولي يكي از ديوارهاي قلعه و قسمت بيروني آن آينه بزرگي نصب نموده بودند كه مشرف به گردنه زرينه اوباتو و دوراهي ديواندره بودكه حركت و عكسالعمل نيروهاي مهاجم و يورشگران را منعكس ميكرد.
دژ بلقيس
روي قلعه جنوبي كوه بلقيس استحكاماتي با نام متداول تخت بلقيس وجود دارد كه ويرانههاي آن در سال 1959 كشف گرديد. تاريخگذاري بنا را به دوره ساسانيان محتمل ميكند.
تپه مجيد
در فاصله 3 كيلومتري شمال شرقي بين تخت و دهكده تارهكند در حوالي قبرستان جديد تپهاي معروف به تپه مجيد وجود دارد كه بر روي آن سفالهايي از دوره ساساني بدست آمده است.
اين مكان وجود احتمالي محوطههاي مسكوني از دوره آتشكده را نشان ميدهد كه از نظر باستانشناسان محل گورهاي دسته جمعي تومولوسها مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد است. مجموع گورهاي تومولوس كه به شكل تپه باستاني است، شامل چند هزار گور فرعي ميباشدكه يك گور اصلي را حلقه وار در ميان گرفتهاند.
جاذبه هاي طبيعي
آبهاي گرم احمد آباد
در فاصله 2 كيلومتري شمال غربي روستاي احمد عليا حفرههاي آبگرمي وجود دارد كه بنا به روايت گذشتگان خاصيت دارويي داشته و مورد استفاده عموم قرار ميگيرد.
در ميان چشمه هاي آبگرم احمد آباد در نقاط نزديك آبگرمها، حفرههاي پر از آب سرد نيز وجود دارد كه خاصيت دارويي داشته و مورد استفاده عموم قرار ميگيرد.
اين آبها بعلت داشتن املاح معدني گوناگون بعد از طي مسير در روي زمين رسوباتي به رنگهاي سفيد زرد مايل به نارنجي و در بعضي موارد كاملاً قرمز بر جاي ميگذارد.
غار كهريز
اين غار در كهريز تكاب واقع شده و قطر دهانه آن در حدود 2 متر و طول و عرض آن نيز 3 متر است.
چمن متحرك بدرلو (چمن گلي)
چمن گلي در كيلومتر 17 شمال شرقي شهرستان تكاب و در 3 كيلومتري شرق روستاي بدرلو از دهستان افشار بخش مركزي واقع شده است.
در داخل دره سبز، و درختان چنار و بيد و نيزار و چمن درياچهاي به قطر طبيعي تقريبي 80 متر و با جزيرهاي شناور مملو از ني بقطر 60 متر وجود دارد كه در اثر وزش باد به طرفين حركت ميكند.
زندان برنجه
زندان برنجه در 28 كيلومتري شمال شهرستان تكاب در روستاي برنجه ( برنجك) از دهستان چمن، بخش تخت سليمان و در دامنه كوهي معروف به طويله سليمان واقع شده است.
درياچه خسرو
در وسط آثار باستاني تخت سليمان درياچهاي كه عمق آن حدوداً 110 متر و ابعاد آن80در120 متر است وجود دارد. آب درياچه بصورت چشمه جوشان از اعماق زمين بيرون ميجوشد كه منظره بسيار جالبي دارد.
آب درياچه آهكي و نسبتاً ملايم و غير قابل شرب است و هيچ موجود زندهاي در آن وجود ندارد. وجود اين درياچه فيروزهگون در ميان قلعه و قرار داشتن قلعه در وسط يك سلسله كوههاي دايرهاي شكل، منظرهاي را به وجود آورده كه يكي از عجايب ديدني و تماشايي منطقه ميباشد.
اماكن زيارتي ومذهبي
مسجد جامع تكاب
اين مسجد در سال 1332 هجري قمري به دستور سردار حسينعليخان افشار در زمان سلطنت ناصرالدينشاه بنا گرديده است.
مسجد جامع روستاي اغولبيك
مسجدجامع روستاي اغولبيك به دستور يكي از اربابان محلي در سال 1332 هجري قمري احداث و هم اكنون بعد از گذشت چندين سال از قدمت آن بطور سالم و فاقد آثار ويراني مورد بهره برداري قرار ميگيرد.
كليساي چهار طاق
در شمال غربي و كيلومتر 36 شهرستان تكاب در روستاي چهار طاق پايههاي چهار ستون مخروبه وجود دارد كه در نزد اهالي به كليسا مشهور است. از نظر كارشناسان اين بنا مربوط به دوره ساسانيان بوده و به يك آتشكده شباهت بيشتري دارد. پايه هاي اصلي طاق خراب شده و اطراف آن كه در محل به كليسا معروف ميباشد توسط افراد سود جو براي گنج يابي به كلي ويران شده است.